8

Wanita nekad bunuh diri setelah ditinggal kekasih

Filled under : Berita Semasa



Seorang wanita berumur 22 tahun yang lengkap berpakaian gaun pengantin ditarik oleh seorang pegawai setelah beliau cuba untuk membunuh diri dengan terjun dari tingkat 7 sebuah kediaman di Changchun, wilayah Jilin di China, 17 may 2011. Menurut media tempatan wanita itu nekad untuk terjun membunuh diri setelah teman lelakinya meminta untuk berpisah setelah 4 tahun bersama walaupun mereka telah pun merancang untuk melansungkan perkahwinan mereka. Wanita itu tidak mengalami sebarang kecederaan di dalam kejadian tersebut.-reuters



ibnushukran: harap wanita ni belajar tentang Islam selepas kejadian ini, baru la dia akan belajar mengenai sifat redha dan sabar dengan ketentuan Allah swt.. lelaki tu jgk patut dan mesti belajar menghargai keikhlasan hati wanita.. huhu





Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Berita Semasa

8 comments

  1. fadwa daud May 23, 2011 at 3:44 PM

    dunia sekarang,tak habis2 nak bunuh diri je..nauzubillah..

    pelik gak,rasa mcm da follow dulu,tp ble sign in kat follower wan,tgk2 x jadi follower lg rupanya..so,join the club la jd follower wan..huhu:)

    Best Blogger Tips
  2. Cik Teddy May 23, 2011 at 5:00 PM

    herm..kalau dh xde pegangan agama..susah..

    Best Blogger Tips
  3. nelly May 23, 2011 at 6:18 PM

    sampai macam tu sekali ~
    ish ..parah !

    Best Blogger Tips
  4. >Misz Farah..?< May 23, 2011 at 8:13 PM

    aish...ade ke patut.. mgkin ade guys yg lg baek utk dye...

    Best Blogger Tips
  5. Ibnushukran May 23, 2011 at 8:19 PM

    @fadwa daud

    2 la.. smua da jadi pendek akal dek cabaran dunia ni.. da lupa dah dengan azab Allah swt bagi sesiapa y mmbunuh diri.. haram.. nauzubillah...

    Best Blogger Tips
  6. Ibnushukran May 23, 2011 at 8:20 PM

    @Cik Teddy

    aah.. harap orang yang rasa nk bunuh diri itu,ingat2 la azab Allah swt kt sana kelak..

    Best Blogger Tips
  7. Ibnushukran May 23, 2011 at 8:21 PM

    @nelly

    mmng parah ... jadi tekanan ngn perangai llaki,harap dia jmpe llki yang baik lpas ni.. huhu

    Best Blogger Tips
  8. Ibnushukran May 23, 2011 at 8:51 PM

    @misz farah

    mungkin yang tarik dia time dia nk bunuh diri tu la j0doh dia.. spe tau kan.. haha

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat