5

Senjata Penyeksaan Abad Pertengahan

Filled under : Oh Terbaik

Assalamualaikum
selamat petang semua
kali ini aku nak tunjukkan antara alat-alat yang menjadi senjata dan penyeksaan pada zaman dahulu. Dulu mana lah ada kerusi elektrik, xpakai sngat tali gantung.. hukuman diorang memang sangat2 teruk dan kejam..
jom kita tengok antara gambar barang penyeksaan zaman dulu... Oh terbaik!!


Confession Chair
dark ages instruments of torture01
dark ages instruments of torture02

Hand Saw
dark ages instruments of torture03
dark ages instruments of torture04

Iron Maiden
dark ages instruments of torture05
dark ages instruments of torture06
dark ages instruments of torture07
dark ages instruments of torture08
dark ages instruments of torture09

The Head Crusher
dark ages instruments of torture10
dark ages instruments of torture11
dark ages instruments of torture12

The Wheel
dark ages instruments of torture13
dark ages instruments of torture14
dark ages instruments of torture15

Cukup kejam tak?? .. tak cukup kejam , layan gambar bawah ni plak...

dark ages instruments of torture17
dark ages instruments of torture18
dark ages instruments of torture19
dark ages instruments of torture20
dark ages instruments of torture21
dark ages instruments of torture22
dark ages instruments of torture23
dark ages instruments of torture24
dark ages instruments of torture25
dark ages instruments of torture26
dark ages instruments of torture27

Kejam tak hukuman ni semua??...
Apa2 pun.. Hebat mana pun senjata di dunia ni.. kuat mana pun kita.. jahat mana pun kita.. 
Ingat tiada kuasa yang setanding dengan Kekuasaan Allah swt.. kt neraka kelak mana lah ada hukuman macam ni.. kan???.. kt neraka kelak lebih DASYAT dari ini.. SubhanAllah..

Diri ni masih berada di takuk lama, j0m kita sama2 muhasabah diri kita, moga dilindungi dari azab yang amat dasyat di akhirat kelak.. nasihat untuk diri sendiri terutamanya, dan rakan-rakan semua.. kita sama2 muhasabah diri, moga sentiasa lebih baik dari hari semalam.. InsyaAllah..
Assalamualaikum.. :)


Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Oh Terbaik

5 comments

  1. Adzriel AB March 10, 2011 at 3:42 PM

    sangat menyeksakan.. ngeri tengok!

    Best Blogger Tips
  2. mykhalis March 10, 2011 at 5:15 PM

    ini dah macam hukuman pembuuhan dah.. sangat perit..tengok lakaran belah badan tue.. arghhhh

    Best Blogger Tips
  3. Ibnushukran March 10, 2011 at 5:39 PM

    adzriel :

    tQ sudi singgah.. hukuman tanpa belas kasihan.. hahaa

    Best Blogger Tips
  4. Ibnushukran March 10, 2011 at 5:41 PM

    mykhalis :

    en.khalis da kmbali..haha.. tahniah dgn klahiran ank sulong.. :)

    cmne la dorang ley dapat idea wat instrument yang zalim sngt 2.. huhu

    Best Blogger Tips
  5. a!Na April 7, 2011 at 12:00 AM

    tkot nye..wuu~

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat