12

Bacaan Doa Iftitah Dan Maksud

Filled under : Info Islam

BACAAAN IFTITAH DAN MAKSUD




maksudnya:

Allah Maha Besar sebesar-besarnya. 

Dan puji-pujian bagi Allah sebanyak-banyaknya. 

Dan maha suci Allah siang dan malam. 

Kuhadapkan mukaku, kepada yang menjadikan langit dan bumi, aku cenderung lagi berserah kepada Allah dan bukanlah aku dari golongan orang-orang yang menyekutukan Allah. 

Sesungguhnya sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku kuserahkan hanya pada Allah tuhan seru sekelian alam. 

Sekali-kali tidaklah aku menyekutukanNya . 

Dan dengan demikian aku ditugaskan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Muslim (Islam).






Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Info Islam

12 comments

  1. Unknown July 25, 2012 at 5:29 PM

    Terima kasih :)

    Best Blogger Tips
  2. Sophea September 12, 2012 at 3:24 PM

    Alhamduillah.. :)

    Best Blogger Tips
  3. Unknown May 21, 2013 at 7:33 PM

    terima kasih saudara atas terjemahanya... saya ambil yang haq sahaja yang lain tidak... assalamualaikum..

    Best Blogger Tips
  4. Unknown June 21, 2013 at 12:53 PM

    Terima Kasih

    Best Blogger Tips
  5. Anonymous June 24, 2013 at 9:14 PM

    Mohon dijadikan rujukan ye. Terima kasih n semoga diberkati Allah :)

    Best Blogger Tips
  6. Anonymous September 20, 2013 at 12:28 PM

    http://www.e-bacaan.com/emaild76.htm

    Best Blogger Tips
  7. Anonymous September 20, 2013 at 12:29 PM

    http://www.e-bacaan.com/emaild76.htm

    Best Blogger Tips
  8. Unknown November 16, 2013 at 11:22 AM

    saya copy...untuk perkongsian ilmu...

    Best Blogger Tips
  9. Khamsi Abdullah May 8, 2014 at 9:03 AM

    @azam mazamaksudnye? Wa'alaikumussalam

    Best Blogger Tips
  10. Anonymous June 14, 2014 at 8:13 PM

    setiap ada pertanyaan:Apa arti atau apa maksud do'a iftitah kenapa semuanya menjawab arti dari "Bacaan"do'a iftitah.sebenarnya do'a iftitah itu sendiri apa?kenapa dinamakan do'a Iftitah?

    Best Blogger Tips
  11. Unknown July 24, 2015 at 10:18 PM

    Syukur... Alhamdulillah.

    Best Blogger Tips
  12. Unknown July 24, 2015 at 10:18 PM

    Syukur... Alhamdulillah.

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat