5

Zainah Anwar HINA Hudud!

Filled under : Berita Semasa , Info Islam



  • Hukum potong tangan brutal dan tak adil pada rakyat Malaysia.
  • Hukum rejam pada penzina tak sempurna dan tidak adil pada wanita yang kena rogol.
  • Apa kata kalau selepas pencuri yang dipotong tangannya kemudiannya dengan pantas ambil tangan dan terbang ke KL dan doktor sambung balik tangannya.
  • Bagaimana pulak jika seorang Muslim seorang India dan seorang Cina sama-sama bersepakat mencuri dan tertangkap. Si Muslim akan berakhir dengan tangannya terpotong dan akan gelap hidupnya dan si Cina dan juga India pulak akan selamat dengan hukuman yang ringan dan mampu bekerja semula selepas itu tanpa rintangan.
  • Apa kata seorang wanita yang tak kahwin, tetiba mengandung kerana di rogol, Sudah tentu dia akan dihukum zina sedangkan dia dirogol.
  • Kenapa orang bukan Islam perlu diam dan tak layak komen tentang hudud sedangkan dia berjiran dengan mereka yang dikenakan undang-undang yang kejam.

sumber: Siasahkini




Alasan diatas merupakan pemikiran Zainah Anwar dari Sister in Islam, bagaimana dia menolak hukum hudud dengan alasan hanya mengiku logik akal manusia. Sebenarnya pembantahan Zainah tidak pelik kerana sebelum ini pun dia membicarakan soal Islam terutamanya dalam hukum syariah Islam tanpa merujuk kaedah yang betul. 

Zainah dan penulis Sister in Islam juga dahulu pernah menghina Islam dengan banyak mengeluarkan kenyataan diakhbar seperti mengkritik pandangan mufti, menolak tafsiran Al Quran yang lama kerana sudah ketinggalan zaman, penghinaan kepada Rasulullah saw dan mengatakan bahawa menyatakan muslim dan bukan muslim merupakan satu deskriminasi.

Mereka memberi pandangan sewenang-wenangnya dan tanpa kaedah yang betul dan tanpa rujukan ilmu tafsiran Al Quran dan Hadith yang betul dari persepakatan para ulamak yang mu'tabar. Pandangan itu merupakan satu pandangan peribadi yang akan menimbulkan pandangan negatif rakyat terhadap hukum Islam dan menimbulkan banyak kekeliruan kepada masyarakat Islam di Malaysia.




Astaghfirullah.. hudud telah dikaji, bukan sewenang-wenangnya hukuman ini dijatuhkan, kita ada para ulama' yang pakar didalam hukum syriah, tak perlulah mempertikaikan dengan alasan yang remeh dengan hanya pandangan peribadi semata-mata. Mereka merupakan pejuang hak wanita, namun cara mereka dengan memperlekehkan Islam sangat jelas salah. Buku kumpulan ini telah diiktiraf di peringkat nasional, bagaimana kumpulan yang menafsirkan Al Quran dengan hanya menggunakan logik akal mendapat tempat di negara kita, pelik...





















Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Berita Semasa , Info Islam

5 comments

  1. CikTeddyCorner October 3, 2011 at 4:17 PM

    biar btol..die ni islam ke tak?name islam tp..entah la..

    Best Blogger Tips
  2. Anonymous October 16, 2011 at 12:50 PM

    tudung xpakai...dah jadi ahli neraka. inilah bicara ahli neraka

    Best Blogger Tips
  3. hans October 16, 2011 at 12:51 PM

    tudung xpakai...ahli neraka. inilah bicara ahli neraka...

    Best Blogger Tips
  4. Anonymous May 6, 2014 at 9:48 AM

    Muda mudahan mendapat hidayah kelak

    Best Blogger Tips
  5. Anonymous May 9, 2014 at 7:16 PM

    Astaghfirullahalazim..bebaik perempuan ni mngucap dulu..sedar ke x apa yg dia utarakan..ini hukum Allah,kita ni milik Allah,ciptaan Allah,hidup di dunia milik Allah..kena lah ikut hukum-Nya..ini dirangkumi dlm rukun iman..kalau xsuka buat dunia sendiri lah..buat hukum sendiri..Allah Maha Penyayang Lagi Maha Pengasihani..

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat