0

Apple Melancarkan iPhone 4S Secara Rasmi

Filled under : Gadgets




Apple sekali lagi tampil dengan teknologi yang mampu memberikan kepuasan kepada setiap pengguna telefon mudah alih dunia. Semalam telah dilancarkan oleh Ketua Eksekutif (CEO) baru Apple, Tim Cook, yang menggantikan pengasas Apple, Steve Jobs di ibu pejabat Apple di Cupertino, California.




Apple iPhone 4S ini membawakan cip pemprosesan A5 sama seperti yang terdapat pada iPad dan sebagainya, serta membawakan sokongan 7 kali ganda lebih pantas berbanding sebelum ini. Ia turut membawakan peningkatan pada jangka hayat bateri, dimana membawakan masa bercakap melalui 3G sehingga 8 jam, dan masa bercakap melalui 2G selama 14 jam.
Pada masa yang sama, ia turut membawakan sokongan HSDPA+ padanya, membawakan sokongan data sehingga sepantas 14.4mbps padanya. Dan seperti diperkatakan sebelum ini, ia turut membawakan kamera 8-megapixel, yang mana membawakan gambar bersaiz 3264×2448 melaluinya, serta membawakan sokongan rakaman HD 1080p. Selain itu, ia turut didatangkan dengan sokongan teknologi Face-Detection bersama-sama dengannya. [SUMBER]





Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Gadgets

0 comments

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat