1

Frank Rijkaard Ingin Belajar Solat Ketika Melihat Pasukannya Arab Saudi Bersolat Isyak Berjemaah

Filled under : Berita Semasa

Siapa yang tidak kenal Frank Rijkaard bekas jurulatih gergasi eropah Barcelona FC (2003-2008) yang kini merupakan jurulatih bagi kesebelasan utama Negara Arab Saudi telah meluahkan perasaannya terhadap penterjemahnya untuk belajar bagaimana mendirikan solat,doa dan Agama Islam setelah melihat kesebelasan utama Arab Saudi menunaikan solat isyak berjemaah yang telah diimami oleh Ahmad Al-Fariidi di Stadium Amir Faisal Bin Fahd di Riyadh.



Menurut penterjemahnya,beliau telah menerangkan kepada Rijkaard tentang kewajipan menunaikan solat terhadap umat islam secara ringkas selepas diminta olehnya dan mendengar dengan penuh minat walaupun beliau belum mengumumkan hasratnya untuk memeluk agama Islam.


Peristiwa ini telah menimbulkan tanda tanya dikalangan pemain, adakah Rijkaard akan memeluk islam atau hanya sekadar ingin menambah pengetahuannya tentang solat dan agama islam secara mendalam untuk memudahkan pergaulannya bersama para pemain.


Sesungguhnya Allah Ta’ala sahaja yang mengetahui niatnya.Semoga Frank Rijkaard akan mendapat hidayah bermula dari padanga bola sehingga sujud kepadaMU Ya Allah. [SUMBER]






Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Berita Semasa

1 comments

  1. nurmisnan October 27, 2011 at 11:13 PM

    Amin3... rasa terharu dgn pertanyaan beliau.. mudah2an terbuka hatinya
    untuk menerima ISLAM dengan penuh ketenangan... insyaAllah

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat