1

Awas! Ada Darah BABI Dalam Puntung Rokok

Filled under : Info Islam , Info Kesihatan dan Pemakanan





Kandungan bahan yang digunakan dalam rokok telah menjadi persoalan dan isu besar di dunia, adakah kandungan didalam itu haram atau halal. 


Tahukah bahawa telah ada keluar fatwa di Malaysia mengatakan bahawa amalan menghisap rokok itu haram, fatwa telah lama pun keluar, namun tidak diendahkan oleh sesetengah pihak.


Terbaru, berita kandungan rahsia yang digunakan dalam penapisan rokok telah dibongkarkan oleh seorang profesor di Universiti Sydney. Bahan yang digunakan itu merupakan DARAH BABI!






Cara penyembunyian syarikat ini mengenai kandungan ini ialah dengan mengatakan ada kandungan yang yang tidak dapat dikesan secara jelas.

"Kenyataan 'bahan proses' yang tidak dinamakan itu sekali gus membolehkan syarikat pembuat rokok menyembunyikan bahan kimia sebenar atau campuran lain yang digunakan untuk menghasilkan rokok."

Penggunaan hemoglobin telah banyak digunakan dalam pelbagai industri termasuklah sebagai penapis rokok dalam industri rokok dunia.

Jelas sekali kandungan yang digunakan oleh syarikat rokok tersebut. Harap perokok tegar di Malaysia dapat mengambil info ini untuk terus berusaha dalam membuang tabiat rokok mereka.




harap perokok dapat terima info ini, dan jadikan sebagai semangat untuk berhenti dari terus addicted pada rokok..










Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Info Islam , Info Kesihatan dan Pemakanan

1 comments

  1. mie April 14, 2014 at 9:14 AM

    rokok dizaman ini haram zaman dulu tak haram pun cume makruh......fatwa boleh dan direke zaman skang

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat