0

Gempar! Gambar Gadaffi Mati Ditembak

Filled under : Berita Semasa

Disebalik celahan kaki pejuang revolusi yang berdarah, ini adalah imej yang didakwa oleh kumpulan pemberontak Libya mengesahkan bahawa pemimpin Muammar Gaddafi telah dibunuh.

Bekas diktator Libya dilaporkan dijumpai bersembunyi di dalam lubang bawah tanah di tengah-tengah Sirte, selepas pemberontak bergerak melalui bandar tepi laut semasa serangan akhir mereka.

Seorang pejuang Mohammed Al Bibi memberitahu pemberita pemimpin diktator yang digulingkan itu telah mengaku kalah dan berteriak 'Jangan tembak, jangan tembak' sambil cuba menyerah diri.

Terdapat beberapa laporan dalam akhbar-akhbar Arab bahawa dia meninggal dunia selepas mengalami luka di kaki.

Imej yang ditangkap: Gambar dari telefon bimbit, menunjukkan pemimpin Muammar Gaddafi cedera, diedarkan tidak lama selepas berita penangkapan beliau didedahkan




Rakaman telefon mudah alih, dikeluarkan tidak lama selepas berita penangkapan itu berlaku, muncul gambar yang menunjukkan Gaddafi dalam keadaan berdarah di kepala.

Pemberontak berkata beliau bersenjatakan pistol emas ketika ditemui dan memakai pakaian seragam khaki.

Majlis Kebangsaan Peralihan rasmi Abdel Majid Mlegta berkata: 'Dia [Gaddafi] juga ditembak di kepalanya. Terdapat banyak tembakan dilepaskan oleh kumpulan ini dan dia akhirnya mati. '

Beliau berkata Gaddafi telah ditembak mati kerana dia cuba melarikan diri, manakala pejuang lain berkata diktator itu telah ditembak diperutnya sekurang-kurangnya sekali dengan peluru 9mm.







sumber: Pulakdah

Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Berita Semasa

0 comments

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat