17

Gempar!!!Imam Mahdi Muncul Di Makkah

Filled under : Berita Semasa

Assalamualaikum


Gempar!!! Begitulah suasana yang dapat digambarkan pada petang 12 April semasa solat Asar.Menurut sumber yang dipercayai,seorang lelaki warganegara Mesir telah merampas mikrofon semasa permulaan solat asar yang diimani oleh Syeikh Abdullah Al-Juhany lalu mangatakan dirinya “Akulah Mahdi yang ditungu-tungukan…..Akulah Mahdi yang ditunggu-tunggukan…”




Suaranya dapat didengari oleh seluruh jemaah yang sedang solat asar di Masjid Haram pada ketika itu.Polis yang menjaga Masjid Haram telah menahannya untuk disoal siasat.Lelaki tersebut dipercayai datang untuk menunaikan umrah atau merupakan pendatang secara haram di Arab Saudi dan dipercayai mempunyai msalah mental.Solat Asar pada hari tersebut dapat ditunaikan seperti biasa kerana kecekapan polis Masjid Haram menyelesaikan masalah tersebut.




Sumber:
 http://www.mohamadazhar.com/
 http://news.maktoob.com/article/6191472

Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Berita Semasa

17 comments

  1. Cik Teddy April 19, 2011 at 9:09 PM

    huishh,,bhaye sungguh!

    Best Blogger Tips
  2. Mrs.Sabri April 19, 2011 at 9:12 PM

    ingatkan betul2 punya imam mahdi..

    Best Blogger Tips
  3. kucarkacir April 19, 2011 at 9:30 PM

    uiks..
    betul ke nie?

    Best Blogger Tips
  4. Ibnushukran April 19, 2011 at 9:34 PM

    @Cik Teddy

    tadi baca pun mcam nk gugur jantung,
    rupanya bukan.. huhu

    Best Blogger Tips
  5. Ibnushukran April 19, 2011 at 9:35 PM

    @Mrs.Sabri

    2 la.. rupanya orang sakit mental kak..

    Best Blogger Tips
  6. Ibnushukran April 19, 2011 at 9:38 PM

    @kucarkacir

    tak.. orang 2 dikatakan pesakit mental.. wallahu a'lam..

    Best Blogger Tips
  7. MiSz fiFiEyQa April 19, 2011 at 9:39 PM

    huwaaa...suspen je...ingat betul2 tadi..huhu..terkujat den..hihi

    Best Blogger Tips
  8. NuRuLiZzATi kHaLiD April 19, 2011 at 9:39 PM

    macam2 kan sekarang??risau beno aku dengan zaman sekarang..haihh!!

    Best Blogger Tips
  9. Ibnushukran April 19, 2011 at 10:04 PM

    @MiSz fiFiEyQa

    2 la.. mcm nk gugur jntung time baca 2.. rupanya bukan..

    Best Blogger Tips
  10. Ibnushukran April 19, 2011 at 10:06 PM

    @NuRuLiZzATi kHaLiD

    aah tengku.. mcam2 terjadi da kan, p bnde ni wat aku rasa takut sangt,seolah2 dunia kita ni bgitu hmpir dgn kiamat.. mmng hampir pun sbnarnya.. diri ni mmng blum ckup bekalan lgk, moga kita sntiasa bersedia..

    Best Blogger Tips
  11. Lin Azlina April 19, 2011 at 11:01 PM

    takutnya masa bc tajuk tadi

    Best Blogger Tips
  12. Ibnushukran April 19, 2011 at 11:13 PM

    @Lin Azlina

    huhu.. mmng kita kne ada rasa takut skrang ni.. walupun yang ni xbetul.. takut 2 yng buat kita sntiasa beringat tntng mati dan hari kiamat kelak.. :)

    Best Blogger Tips
  13. wannurakmal April 19, 2011 at 11:17 PM

    fuh. ingat botoi botoi imam ade. huh. ade jugak ek kes cani. bahaye tol. naseb baek maseng2 kt sane tak melatah.

    Best Blogger Tips
  14. Fatma Diyana MB. April 19, 2011 at 11:56 PM

    ish terkejut. suspens je. huu.

    Best Blogger Tips
  15. Ibnushukran April 20, 2011 at 12:10 AM

    @wannurakmal

    2 la.. jdikan masjidil haram plak 2..

    Best Blogger Tips
  16. Ibnushukran April 20, 2011 at 12:11 AM

    @Fatma Diyana MB.

    huhu.. sama2 suspen.. :)

    Best Blogger Tips
  17. NurAin Salamah February 23, 2013 at 11:17 PM

    Ad Daulatul Islamiyah Melayu
    Khilafah Islam Akhir Zaman

    Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
    Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
    Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
    as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

    Kami mengundang Anda Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam
    Bukan Menjadi bagian dari Bangsa-bangsa berdasarkan Daerah

    Kunjungi Undangan kami Kehadiran anda kami tunggu di
    di http://dimelayu.com.nu



    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat