3

[video] MasyaAllah..Besarnya pengorbanan Penguin.

Filled under : Best video



Assalamualaikum
apa khabar korang semua,harap dalam keadaan sihat dan sentiasa dalam perlindungan Allah swt.

sy teringin nak tunjukkan satu video yang amat best sangat walaupun sy rasa semua orang pernah teng0k video ni.
malas nak cakap banyak sebab korang pun xnak baca pun.. hehe..
j0m teng0k..


sejauh beratus ratus kilometer peguin jantan berjalan,
untuk bertemu penguin betina,
setelah telur dihasilkan peguin jantan menjaga telur itu,
diletakkan diantara kaki dan badan mereka,
bulu tebal melindungi suhu sejuk yang teramat sangat,
mereka berjalan perlahan lahan,
kerana risau telur beku jika terjatuh di lantai ais,
selama 4 bulan mereka berdiri bersama penguin jantan yang lain,
tanpa makan dengan hanya berdiri,
setelah semua pengorbanan itu,
anak penguin berjaya dilahirkan,
makanan pertama mereka ialah makanan yang disimpan
oleh ayah mereka di mulut,
walaupun selama 4 bulan si ayah tidak makan,
ibunya keluar kembali ke daratan setelah lama 
di air dengan membawa makanan untuk si anak,
tiba giliran si ayah ke dalam air untuk mencari makanan.


masyaAllah.. hebatnya pengorbanan mereka.
sungguh besar pengorbanan penguin untuk anak2 mereka.
terharu sangat tengok video ni.
semuanya dr kekuasaan Allah swt yang Maha Kuasa.
terima kasih kpd yang menonton.
Assalamualaikum.


Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Best video

3 comments

  1. ♥.::cintabunga™blogspot::.♥ March 29, 2011 at 8:28 PM

    Gempa bumi bakal melanda di Malaysia jugak? Nauzubillah...
    KIAMAT SEMAKIN DEKAT DENGAN KITA

    Best Blogger Tips
  2. Cik Teddy April 24, 2011 at 7:11 PM

    wah..herm,cik baru tgok citer haiwan td..psal penguin..sbb tu la terasa nk wat entry psal penguin..hihi

    Best Blogger Tips
  3. Ibnushukran April 24, 2011 at 8:17 PM

    @Cik Teddy

    haha.. yeke cik.. patutlah pun..

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat