10

[video]MasyaAllah..Sungguh tersentuh hati..

Filled under : Best video


assalamualaikum
sy nak bagi korang tengok satu video yang cukup tersentuh hati.
walaupun video hanya sebuah animasi kartun,
tp ianya sangat membawa erti yang sangat tinggi.


kan best klu situasi kt Malaysia macam ni.
aku harap2 sangat2.
masjid penuh dengan ma'mum.
kemudahan kita serba lengkap, tapi kita kurang mengamalkan cara kehidupan yang sebenarnya disyariatkan kepada kita.

Amalan berjemaah kalau dilihat dimasjid2 agak kurang,kita sibuk dengan kerja dan belajar.
dunia dah semakin ke penghujung, makin musnah..

Korang xrasa ke kiamat semakin hampir.
Demi Allah aku takut sangat, tiap kali aku teringat kiamat berair mata aku. Aku  belum bersedia lagi,cukup ke amalan aku selama ni??..
jangan kita menyesal ketika segala amalan kita sudah tidak diterima lagi yakni tibanya hari kiamat kelak.

harap diriku ini terutamanya dan kawan2 semua muhasabah diri kita bersama.
harap iman kita betul2 kuat sebelum tibanya Hari Kiamat.
okay la kawan2.. thanks sudi menonton video tadi..
Assalamualaikum

Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Best video

10 comments

  1. fadhdeela March 27, 2011 at 1:32 AM

    alhamdulliah kalo situasi mcm nie kat malaysia!!

    Meh sini: Mari Melawat Kammmbing!

    Sini jugak: Seksinyer dia tido!!

    Best Blogger Tips
  2. ~LaDaYaNa~ March 27, 2011 at 2:43 AM

    ye..sangat menyentuh hati nurani..syahdu rasanya..=(

    Best Blogger Tips
  3. Ibnushukran March 27, 2011 at 7:33 AM

    @fadhdeela
    dengan kemudahan yang ada mmng sperti R&R, klu kita tetap tngglkan s0lat jgk xtaw la.. sdikit terkilan dgn driver bas,dorang jarang behenti klu tiba time s0lat.. kita kt dalam y mnjadi mngsa..

    Best Blogger Tips
  4. Ibnushukran March 27, 2011 at 7:35 AM

    @~LaDaYaNa~
    syahdu melihat hebatnya kita klu kita lkukan sperti mereka.. kan.. perpaduan dlm islam sngat kuat,even kt jalan masih lagi b0leh berjemaah.. :)

    Best Blogger Tips
  5. ~~zAnAfAhMi~~ March 27, 2011 at 10:14 AM

    saya pun terkilan juga kalau naik bas atau keretapi, susah nak sembahyang tp mcm perjalanan jauh boleh jama', ok la. baru2 ni saya naik keretapi, ramai yg tidor dlm bilik solat...

    Best Blogger Tips
  6. Ibnushukran March 27, 2011 at 10:51 AM

    @~~zAnAfAhMi~~
    macam perjalanan y jauh mmng kita diberi kmudahan untk jama',alhamdulillah.. tp kdang2 bas berhnti skjap sngat,nk s0lat kdg2 xsempat.. tp mujurlah islam itu mudah dan Allah swt mnyenngkan hambaNya,pelbga cara ada kan.. :)

    Best Blogger Tips
  7. Aimifiqa March 27, 2011 at 11:10 AM

    impress giler bile tgk video ni. Subhanallah. Kalo ade kat msia mcm ni. Mmg bagus~

    Best Blogger Tips
  8. Ibnushukran March 27, 2011 at 11:38 AM

    @Aimifiqa
    betul 2 cik aimifiqa,sy stuju sngat.. klu tng0k skarang perpaduan kita sama2 islam xde, hanya disebabkan politik.. sme2 muslim pun nk berkelahi..

    Best Blogger Tips
  9. kakyong March 27, 2011 at 3:44 PM

    memang mengentap sampai ke hati.. semoga Muslim di Malaysia juga amalkan yg begitu,,

    tahniah & syabas utk mereja yg mencipta vidoe anime begini...

    Best Blogger Tips
  10. Ibnushukran March 27, 2011 at 5:10 PM

    @kakyong
    sy pun harap bgitu kakyong.. harap kita semua kmbali bersatu sesama muslim.. kredit kpd video maker,sngguh berjasa korang.. semoga beroleh rahmat oleh Allah swt.. :)

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat