3

UTUSAN MALAYSIA Hina Islam Lagi!

Filled under : Berita Semasa

Menurut apa yang saya baca, kartunis Miko pernah dulu memhina Islam berkaitan saksi rogol. Dan hari ini sekali lagi mereka iaitu UTUSAN MALAYSIA memhina Islam dengan melukis gambar yang jelas menghina Islam dengan  mempersendakan Hudud.



Gambar diatas menunjukkan seorang lelaki yang berserban sambil mendengar nyanyian lagu berbunyi hudud. Saya tidak tahu apa yang difikir puak-puak yang macam ni, ingat hukum Hudud ini permainan politik dan hukuman yang sengaja dicipta oleh manusia. Ini hukum Allah swt, bukannya sengaja direka dengan tujuan lain.


Janganlah jadi bebal sampai melukis gambar yang sebegitu, menggambarkan yang ceteknya kita dalam Islam. Jika tidak setuju sekalipun, berbahas dengan elok dan janganlah memburukkan agama dengan cara begini.



Dan jika engkau bertanya kepada mereka (tentang ejek-ejekan itu) tentulah mereka akan menjawab: "Sesungguhnya kami hanyalah berbual dan bermain-main". Katakanlh: "Patutkh nama Allah dan ayat-ayatNya serta RasulNya kamu memperolok-olok dan mengejeknya?" Janganlh kamu berdalih (dengan alasan-alasan yang dusta), kerana SESUNGGUHNYA KAMU TELAH KUFUR sesudah kamu (melahirkan) iman...[TMQ at-Taubah:65:66]



maaf jika bahasa kurang enak, terbaca entry kt satu blog mengenai gambar ni rasa macam teruk dan pelik fikiran sangat siapa yang melukis gambar macam ni.. bertaubatlah jika rasa diri bersalah.. thanks to Soutulmujahid untuk info ini.











Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Berita Semasa

3 comments

  1. fadhdeela September 26, 2011 at 10:32 PM

    diaorg nie smuanyer dah melampau!!!

    Klik sini: iPhone 5?? HTC Sensation??Samsung Galaxy S II??

    Best Blogger Tips
  2. ummiarissa September 27, 2011 at 7:39 AM

    saya pun tak faham pemahaman mereka seperti ini,apakah mereka tidak berfikir dahulu apakah natijahnya jika mempermainkan hukum Allah ni...

    Best Blogger Tips
  3. Anonymous May 10, 2014 at 8:14 PM

    Bodoh betol lah org buat gmbr ni.bos diorg pn bodoh jugak mperaku gmbr ni.ada kepala hotak fikir.guna kepala 1 tu je pandai..puihh...

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat