15

[VID] SubhanAllah..sudah cukup ke cinta kita kepada Allah swt.

Filled under : Best video




Assalamualaikum

 Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah SAW bersabda:
”Apabila kamu melihat seseorang dikurniakan kelebihan dengan harta melimpah-limpah dan dengan kecantikan, maka lihatlah pula kepada orang yang serba kekurangan.”


ibnushukran: 
Video ini dapat kita bermuhasabah diri kita, sama ada kita masih lagi berada di takuk lama. Masih lagi leka dengan aliran zama moden ini.. Masih lagi bersenang-senang.. Masih lagi tidak solat.. Masih lagi melakukan dosa besar mahupun kecil.. Masih lagi berpegang-pegang tangan kekasih tanpa malu seperti tiada rasa malu kepada Allah swt.. Masih lagi kita tidak bersyukur dengan segala apa nikmat yang Allah swt kurniakan kepada kita,sedar kah kita segalanya hanya lah pinjaman sementara..


Firman Allah SWT yang maksudnya:”Dan ingatlah tatkala Tuhanmu memaklumkan sesungguhnya jika kamu bersyukur pasti Kami akan menambah nikmat kepadamu dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku) maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih" (Ibrahim:7).

Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Best video

15 comments

  1. [p@kcikLie] : [ mamaDiana] April 19, 2011 at 11:23 AM

    bila didatangkan sesuatu musibah baru lah kita mengigatkanNya...itu pon bagi mereka yg menyedari...

    sesungguhnya musibah/sakit itu adalah untuk menghapus dosa-dosa kecil terdahulu moga beroleh kesedaran untuk berubah kepada kebaikkan dan mendekatkan diri kepada Allah.

    Best Blogger Tips
  2. sayalah shelly April 19, 2011 at 12:07 PM

    tersentuhnya hati tgk video ni...
    yg xberupaya leh buat mcm2..
    yg sempurna pun mls2 lagi..hukhuk

    Best Blogger Tips
  3. Ibnushukran April 19, 2011 at 1:21 PM

    @[p@kcikLie] : [ mamaDiana]

    betul 2.. segala ujian yang di beri Allah swt adlah ujian kpd hambaNya, Dia tidak akan mmberi kpa hambaNya skiranya hamba itu tidak mmpu mnggung ujian tersebut..

    Best Blogger Tips
  4. Ibnushukran April 19, 2011 at 1:23 PM

    @sayalah shelly

    paling sy tersentuh pada pary dia mngmbil wudhu dan s0lat.. masyaAllah.. dia berupaya buat semua 2, kita y sihat ni terasa malu klu xmmpu buat seperti dia...

    Best Blogger Tips
  5. NuRuLiZzATi kHaLiD April 19, 2011 at 2:15 PM

    taknak tengok ah...nak nagis jeh..tak sampai hati..wuwuw~

    Best Blogger Tips
  6. mykhalis April 19, 2011 at 2:20 PM

    khalis tengok pagi tadi..memang kagum sangat dengan ketabahan..memang betulla..Allah tarik 1 nikmat dia bagi 2 nikmat..terpulang pada kita nak belajar atau tidak

    Best Blogger Tips
  7. Ibnushukran April 19, 2011 at 5:55 PM

    @NuRuLiZzATi kHaLiD

    xpe la.. tangisan yang Allah swt suka 2.. :D

    Best Blogger Tips
  8. Ibnushukran April 19, 2011 at 5:57 PM

    @mykhalis

    ketabahan y amt luar biasa.. kita patut belajar dr ketabahan llki 2 ..

    Best Blogger Tips
  9. princess taiping April 19, 2011 at 6:21 PM

    Terharunyeee.....

    Best Blogger Tips
  10. Ibnushukran April 19, 2011 at 6:33 PM

    @princess taiping

    sama2 kita ambil iktibar dengan ktabahan llki ini yep princess taiping .. :)

    Best Blogger Tips
  11. princess taiping April 19, 2011 at 7:56 PM

    msti....sgt tabah...;)

    Best Blogger Tips
  12. ~nsar~ April 19, 2011 at 8:52 PM

    allah hu akhbar... kita kat sini lengkap serba serbi.. tapi masih lagi... tak penah bersyukur.. masih lagi komplain sana sini.. masih lagi lupa untuk sujud pada -Nya..

    Best Blogger Tips
  13. Afzainizam April 19, 2011 at 8:55 PM

    ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Jom Terjah entry terbaru ??
    Yamaha 125z

    beb aku tersentuh hati jap .... mmg aku pun tak setabah itu...

    Best Blogger Tips
  14. Ibnushukran April 19, 2011 at 9:41 PM

    @~nsar~

    aah.. sy terutamanya,kadang2 time kita snng,kita leka.. bila susah mula lah nk mngadu dan berd0a kpd Allah swt.. time senang kita sering lupa sgala nikmat y ada..
    bersamalah kita syukur dgn segala nikmat dr Allah swt yang kita ada sekrang.. :D

    Best Blogger Tips
  15. Ibnushukran April 19, 2011 at 9:44 PM

    @Afzainizam

    betul 2 bro.. sy pun rasa mmng xsetabah llki ini.. masyaAllah.. dia mmpu hidup dan mlkukan kewajiban kpd Allah swt..
    harap kita pun bgitu jgk.. :D

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat