7

Lawak! Lelaki Handsome vs Lelaki Tak Handsome

Filled under : Oh Lawak

~ASSALAMUALAIKUM~










Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap:: woow, cool giler...
kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus...

kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect
kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap: memang.... muka pun macam
pecah rumah!

kalau lelaki handsome menolong perempuan yg
diganggu
perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero
filem!
kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang
diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia...

kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat...
kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan
tuh!

kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...(terdiam, tapi telunjuknya
meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok
saja luarannya)...

kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus... penuh
kasih sayang
kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus
menyayangi...

kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching... hebat luar dalam
kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?...

kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya
tersebar
kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya
ya?...

kalau lelaki handsome menuang air ke gelas
perempuan
perempuan akan cakap: ini barulah lelaki gentlemen
kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas
perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang
begitu....

kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to
cry on
kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan
ni?





sumber: jenakalawak








P/S ibnushukran: situasi ni memang terjadi saya rasa.. hehe.. tp apa yang saya nk higlight kan ialah ....
tak kira la kita ni handsome atau tak, yang dikira oleh Allah swt ialah taqwa kita.. betul tak.. nnti bila masa kita dikubur, malaikat tak akan tengok sama ada handsome atau tak baru malaikat nak soal.. apa pun yang kita buat hanya lah kerana pada yang satu, iaitu kerana Allah swt.. :)








Wassalam..











Related Posts by categories



Story by Ibnushukran

Tags: Oh Lawak

7 comments

  1. syieda_joy August 22, 2011 at 12:43 PM

    sekarang semua pndang pada kecantikan, kehenseman, kekayaan. kalau tak cukup org xpndang..

    semoga setiap dari kita beroleh khidupan yg diredhai.amin

    Best Blogger Tips
  2. dzafira August 27, 2011 at 12:59 AM

    Tak hensem tak apa. Asalkan baik budi pekerti dan hormat org tua.. :)



    Tak hensem tak apa. Asalkan poket penuh dan tak lokek membelanja kekasih hati.. hehe

    Best Blogger Tips
  3. cHa lEm0n September 24, 2011 at 10:33 PM

    nak copy . hihi .

    Best Blogger Tips
  4. weena greyson March 25, 2012 at 11:45 AM

    gugel nk copy n then paste @ fb he.he.he.he

    Best Blogger Tips
  5. Anonymous June 23, 2012 at 6:29 PM

    semua 2 x penting...hensem x menjamin kebahagiaan..yang pnting hati mesti jujur n ikhlas dlm setiap perbuatan ...barulah ada barakah nye..

    Best Blogger Tips
  6. nurul izzah mohd izhar September 25, 2012 at 2:01 PM

    haha.. sedikit sebanyak,bende ni mmg ada berlaku.. haha.. tp, paras tu bkn la ukuran.. yg peting, hati baik n menjaga agamanya.. huhu

    Best Blogger Tips
  7. Anonymous May 11, 2014 at 9:26 AM

    Untung lh aku yg tak ensem ni.diorg ni xpandang paras rupa.hehe.

    Best Blogger Tips

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Menarik

Waktu Solat